Saif Svømning
Vand, Leg & Fællesskab
Spørgsmål og svar
Spørgsmål: Hvad gør jeg første gang, jeg kommer med mit barn?
Svar: Barnet skal være grundigt vasket og iført badetøj til holdstart. Forældrene er første gang velkommen til at sidde i hallen og se på undervisningen. 2. gang skal forældre rykke ud på den anden side af glasruden, hvor de dog sagtens stadigvæk kan følge undervisningen.
Spørgsmål: Hvad gør mit barn, hvis det kommer ind i hallen, før holdet starter?
Svar: Kommer I før det andet hold er færdigt, må I sidde roligt i hallen til det er jeres tur. I kan her ikke forvente, at trænerne har tid til at svare på spørgsmål.
Spørgsmål: Skal man have penge med til skabet?
Svar: Omklædningsrummene er desværre ikke udstyret med skabe. Jeres tøj skal lægges på bænken. Vi vil dog pointere, at det er på eget ansvar, og råder derfor alle til ikke at lade værdigenstande ligge i omklædningsrummet, men medbringe dem i hallen.
Spørgsmål: Mit barn har mobiltelefon med i tasken. Hvad gør vi?
Svar: Trænerne har en "værdikasse" i hallen, som barnet kan lægge telefonen i under træningen. Dette er dog også på eget ansvar, og det forventes, at barnet selv husker at tage telefonen med sig, når timen er slut.
Spørgsmål: Hvor ligger SAIF's svømmehal?
Svar: SAIF Svømning låner Sankt Annæ Gymnasiums svømmehal, som er beliggende på Sjælør Boulevard 135, 2500 Valby.
Spørgsmål: Hvor klæder vi om?
Svar: Hvis dit barn ikke kan klæde om selv, skal du tage barnet med ind i det omklædningsrum, du selv tilhører og ikke omvendt.
Spørgsmål: Kan mit barn komme på det samme hold som sine kammerater?
Svar: Ja, det vil være muligt. Man vil kunne se, hvem der allerede er tilmeldt de enkelte hold. Vi anbefaler dog, at I koordinerer inden tilmelding, så I er sikre på, at børnene kommer på samme hold.
Spørgsmål: Hvorfor er tilmeldingsproceduren lavet om?
Svar: Vi har før haft et system, hvor det var nødvendigt at møde op personligt for at tilmelde sig. Vi ønsker nu at gøre det mere brugervenligt og derved spare vores medlemmer for tid.
Spørgsmål: Vil det være muligt at bytte hold efter tilmelding?
Svar: Nej, det vil i princippet ikke være muligt, med mindre der er plads på et andet hold.
Spørgsmål: Kan jeg fortryde en tilmelding og få mine penge retur?
Svar: Tilmeldingen er bindende og det vil ikke være muligt at få sine penge retur.
Spørgsmål: Hvis jeg har tilmeldt mig eller mit barn et hold, men ønsker at framelde holdet igen. Hvordan kommer det så til at foregå?
Svar: Du skriver til os på svomning@saif.dk med info om navn på tilmeldte, hold osv. Så sørger vi for at fjerne dig eller dit barn. Vær opmærksom på, at det ikke vil være muligt at få sine penge retur.
Spørgsmål: Hvad gør jeg, hvis mit barn står på venteliste til ét hold, som er fyldt, og jeg i stedet ønsker at tilmelde mit barn et andet hold, som har ledige pladser?
Svar: Du udfylder blot tilmeldingen til det ønskede hold med frie pladser og betaler med det samme. For at blive fjernet fra ventelisten på det andet hold, skriver du til os på svomning@saif.dk med info om navn på barnet og hold. Så sørger vi for at fjerne dit barn fra ventelisten.
Spørgsmål: Koster det noget at stå på venteliste?
Svar: Nej, det koster ikke noget at stå på venteliste.
Spørgsmål: Jeg kan se, at mit barn står øverst på ventelisten. Hvordan bliver barnet rykket fra ventelisten og over på et hold?
Svar: Når der bliver en ledig plads på holdet, vil du modtage en mail fra os med et link til det hold, som dit barn har stået på venteliste til. Når du klikker på dette link, kommer du automatisk over på tilmeldingssiden, hvor du kan tilmelde og betale for dit barn.
Spørgsmål: Kan jeg forvente, at mit barn kommer på holdet, hvis det står på ventelisten?
Svar: Hvis dit barn står blandt de første ti på ventelisten, er der sandsynlighed for, at det kommer på holdet efter nogle måneder.
Spørgsmål: Jeg kan se på tilmeldingssiden, at holdet, som jeg ønsker at tilmelde mit barn, er fyldt. Hvad gør jeg?
Svar: Du finder et andet hold, der aldersmæssigt passer til dit barn, men som blot ligger på en anden dag eller et andet tidspunkt. Eller også skriver du dit barn på venteliste til holdet og afventer, at der bliver en ledig plads.
Spørgsmål: Hvor kan jeg se en deltagerliste for de enkelte hold?
Svar: Du klikker ind på et hold. Her vil der i teksten være et link til en deltagerliste. Klikker du på dette link, kan du se, hvem der allerede har tilmeldt sig holdet.
Spørgsmål: Mit barn er god til at svømme. Skal jeg tilmelde det et hold med ældre børn?
Svar: Hvert hold er differentieret og det er jer som forældre, der bedst ved, hvor jeres barn vil trives. Er barnet dog helt fejlplaceret, vil trænerne anbefale jer at rykke hold.
Spørgsmål: Mit barn er 8 år. Skal det gå på holdet for børn fra 5-8 år eller på holdet med børn fra 3.- 5. klasse?
Svar: Hvis barnet går i 2. klasse, skal det gå på holdet med børn fra 5-8 år. Hvis barnet derimod går i 3. klasse, vil det være en god ide at tilmelde det holdet med børn fra 3.- 5. klasse.
Spørgsmål: Mit barn kan ikke komme til svømmetræning. Skal jeg meddele det til træneren?
Svar: Nej, det er der ingen grund til.
Spørgsmål: Vi skal være væk i en længere periode. Skal jeg meddele det til træneren?
Svar: Dette er en god ide, så træneren er klar over, hvilke børn der rent faktisk går på holdene.
Spørgsmål: Hvad gør jeg, hvis holdet er fyldt?
Svar: Du finder et andet hold. Vær opmærksom på, at vi har flere hold af samme type, der blot ligger på forskellige dage og tidspunkter.
Spørgsmål: Mit barn ønsker ikke længere at gå til svømning. Hvad gør jeg?
Svar: Du meddeler træneren, at dit barn ikke ønsker at fortsætte. Vær opmærksom på, at din tilmelding er bindende for hele sæsonen og at du derfor ikke kan få pengene retur.
Spørgsmål: Er alle svømmetrænere også livreddere?
Svar: Alle trænerne fornyer hvert år deres bassinprøve, som omfatter livredning og akut førstehjælp.
Spørgsmål: Hvornår er svømmehallen lukket?
Svar: Da svømmehallen ligger på en skole, er svømmehallen lukket i ferier og på helligdage. Andre aflysninger vil blive annonceret på hjemmesiden eller via sms. Husk derfor al oplyse dit telefonnummer ved tilmelding, så vi kan sende information i forbindelse med aflysninger og andet info.
Spørgsmål: Hvor lang er svømmesæsonen?
Svar: Sæsonen varer fra 1. september til 1. maj.
Spørgsmål: Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg oplever problemer med tilmeldingssystemet eller har andre spørgsmål?
Svar: Du kan skrive en mail til svomning@saif.dk, hvor du beskriver dit problem eller stiller dit spørgsmål. Så vil vi skrive tilbage hurtigst muligt med en løsning på dit problem eller besvare dit spørgsmål.
Bliv medlem
Priserne for sæson forår 2020 der løber fra 27. januar til 27. april 2020 er:
Ungdom (under 18) 750 kr. + et administrationsgebyr på 20 kroner.
Senior (18+) 850 kr. + et administrationsgebyr på 20 kroner.
Tilmelding sker online fra d. 17. januar 2020 via link på svømnings website - Læs mere om medlemskabet